Betingelser

Ved å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du samtidig disse betingelsene. Vær vennlig å lese gjennom dem. Disse betingelsene gjelder alt salg av varer og tjenester (produkter) fra www.dressgutten.no til forbrukere. Betingelsene utgjør sammen med ordrebekreftelsen du får fra oss, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

 

Kunderegistrering

 

For å handle hos oss, må du ha leveringsadresse i Norge (ikke Svalbard og Jan Mayen). For å kunne handle må du opprette en konto, eller handle som gjest. Vi oppbevarer opplysningene dine sikkert og utilgjengelig for uvedkommende. Passordet du oppretter ved registrering av kundekonto er personlig, og må ikke deles.

 

Kun personer som er over 15 år kan handle hos oss, men man må være over 18 for å betale med kredittkort.

 

Husk å sjekke at adressen din er helt korrekt når du bekrefter et kjøp. Det er ditt ansvar som kunde å oppgi den riktige adresse, og således også sørge for at denne er oppdatert på «Min side».

 

Priser og betalingsmetoder

 

Alle prisene er inklusive merverdiavgift. Totalprisen vil alltid fremkomme før bestilling, og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet slik som utgifter til porto, frakt, emballasje og andre ting. Vi tar forbehold om eventuelle fremtidige prisendringer.

 

Du kan velge mellom flere forskjellige betalingsmetoder i kassemodulen:

 

Klarna Faktura

Kjøp nå, betal om 14 dager. På denne måten kan du motta varene først, og betale etterpå. En trygg og enkel måte å betale for varene på, og din ordre legges klar til pakking så fort du har bekreftet kjøpet.

 

Faktura forskuddsbetaling

Du kan betale på forskudd til vår konto. Dette gjøres ved å velge Faktura forskuddsbetaling i kassemodulen. Du vil deretter motta en faktura på din epost med kontonummer for innbetaling som du betaler i nettbanken, eller eventuelt andre bankløsninger. Når vi har mottatt din betaling, sender vi varene til deg. Husk å referere til ordrenummeret ved betaling.

 

PayPal - kortbetaling

PayPal er en utbredt og veldig populær betalingspartner på nett. Du trenger ikke opprette konto hos dem for å betale med kort. Du kan bruke blant andre Visa, Mastercard og vanlige bankkort. Du videresendes fra oss til PayPal, og ingen kortinformasjon blir sendt til nettbutikken.

 

PayPal - konto

Hvis du allerede har en konto hos PayPal kan du logge inn med denne, og betale fra ditt innestående beløp hos dem, eller med et kort du har tilknyttet kontoen din hos PayPal. Med denne metoden trenger du aldri å oppgi kortinformasjon når du handler på nett.

 

Fraktinformasjon

 

Vi vil sende varene dine som brevpakke. Du får pakken i postkassen din. Hvis det ikke er plass i kassen, vil du få en henteslipp for å hente på postkontor/post i butikk. Vi har fastpris på kr 59 for frakt uansett mengde og antall.

 

Leveringsvilkår

Vi sender varer til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender ordren din så fort som mulig etter at betaling er registrert. Leveringstiden er som regel 2-5 virkedager. Vi tar forbehold om at lengre leveringstider kan forekomme ved stor trafikk hos oss eller vår transportør. Hvis leveringen av produktene eventuelt blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har mulighet til det. Dette sammen med informasjon rundt levering, eller om produktet(ene) eventuelt er utsolgt. Avhengig av lengden på forsinkelsen kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve av varene blir levert, kreve erstatning eller heve kjøpet.

Oftest blir pakken levert i din postkasse, men ved eventuell full postkasse vil du få en henteslipp, og du kan hente pakken på postkontoret. Store pakker som blir sendt som Servicepakke må hentes på postkontor. Husk å hente pakken din. Det er Posten som gir beskjed om ankommet pakke, og eventuelt returnerer uavhentede pakker. Hvis pakken ikke er hentet og blir returnert, blir du belastet for returkostnadene etter Postens satser.

 

Vennligst undersøk varene så fort du mottar dem, og har anledning til det. Sjekk om varene du har mottatt samsvarer med ordrebekreftelsen, og om de har blitt skadet under transporten, eller om det foreligger feil eller eventuelle mangler ved produktene.

 

Husk at hvis du melder fra til oss at du ønsker å returnere varen innen 14 dager fra du mottok den, skal du kun betale returkostnaden.

 

Overskytende beløp vil bli kreditert det kontonummeret du oppgir ved å opprette en retur på «Min side».

 

Om pakken er skadet

Det er ytterst viktig at du i tillegg til å melde fra til Posten om skadd sending, fyller ut et skjema på «Min side». Dette er for at vi skal kunne følge opp saken på beste mulige måte.

 

Forbehold vareinformasjon

Vi gjørcvårt beste for å gi så korrekte og utfyllende produktopplysninger som mulig. Vi må allikevel ta forbehold om feil i produktbeskrivelsene på våre nettsider. Vi tar også forbehold om at det av ulike grunner er mulig det blir tomt på lager.

 

Kopirett

Innholdet på Dressgutten.no er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Det betyr at innhold som varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter inklusive beskrivelser av produktene, bilder og grafikk, design og layout og annet innhold på sidene, ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten samtykke fra oss, eller hvis det er tillatt ved lovgivning.

 

Reklamasjons- og angrerett

Alle henvendelser vedrørende reklamasjon og angrerett skal meldes oss gjennom «Min side». Vennligst ikke send noen varer tilbake til oss, før du har fått svar fra oss.

 

Angrerett og angrefrist

Som forbruker har du 14 dagers angrefrist ved kjøp av varer hos oss. Du trenger ikke å oppgi noen grunn, og fristen gjelder fra du har mottatt varen. For å kunne benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed innen fristens utløp. Vi anbefaler deg at du registrerer en sak under «Min side», eventuelt sender oss en e-post til info@dressgutten.no.

 

Hvis du angrer på kjøpet ditt skal varen returneres i vesentlig samme stand og mengde, og du skal da ha tilbake det du betalte for varen, men returkostnaden må du betale selv. Fristen for oppgjøret fra oss er 14 dager etter at vi har mottatt varen.

 

Reklamasjon

Dersom det skulle foreligge en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller

hun oppdaget mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.

Fristen kan aldri være noe kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget

mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom

varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.

 

Hvis det er en mangel ved produktet, og fristene er overholdt kan forbruker holde kjøpesummen tilbakekreve retting eller omlevering (under visse forutsetninger), heve kjøpet (ved ikke uvesentlige mangler), kreve erstatning.

 

Hvis du ikke kan bruke produktet i utover en uke på grunn av retting, kan du ha krav på et låneprodukt.

 

Ved en eventuell tvist er begge parter enige om at Asker og Bærum tingrett er rett verneting.

 

For mer informasjon rundt angreretten og reklamasjon, vennligst kontakt oss via «Min side».